A mai világ egyik legnagyobb értékű eleme az adat. A mesterséges intelligencia korában pedig még fontosabbá váltak, hiszen azokból megmondhatók például a vásárlók preferenciái, amit az MI rendkívüli gyorsan és hatékonyan képes elemezni. Ám ahhoz, hogy ez valóban jól működjön a nagy nyelvi modellek betanításhoz is rengeteg adatra van szükség, amelynek mennyisége nagyban befolyásolja a megoldások minőségét is.
Az adatok azonban nem állnak korlátlanul rendelkezésre. A ChatGPT-t megalkotó vállalatnak már volt problémája azok felhasználásával, hiszen némelyik jogi védelem alatt áll, ezért azok nemszabadon felhasználhatók. A probléma kiküszöbölésére és a ChatGPT-fejlesztés folytatásának a biztosítására az OpenAI hamarosan szerződést köt az Axel Springer médiamultival.Így a vállalat felhasználhatja a cikkeiket az MI képzéséhez, ezáltal a ChatGPT mindig friss hírekkel fog tudni szolgálni a felhasználóknak.
Az OpenAI a hároméves megállapodás keretében több tíz millió eurót fizet majd a médiavállalatnak.
A szerződés több európai hírportált, többek között a Politicót és a Business Insidert is érinti.
Ez a második alkalom, hogy a cég megállapodást kötött egy hírügynökséggel. Júliusban a startup bejelentette, hogy a The Associated Press hírügynökség archívumának egy részét licencelni fogja a modelljei betanításához.
A megegyezés lehetővé teszi az OpenAI számára azt is, hogy az Axel Springer által nemrég megjelentetett cikkeket hozzáadja a társaság mesterségesintelligencia-alapú chatbotjához.
A felhasználók az Axel Springer kiadványaiból származó „kiválasztott cikkek” összefoglalóit is megkaphatják, beleértve a fizetős írásokat.
Címlapfotó: Shutterstock
További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon.
„Van egy olyan rossz érzésem, mintha valaki betört volna az otthonunkba és ellopott volna valamit” – reagált az OpenAI kutatási igazgatója arra, hogy a Meta az elmúlt két hétben nyolc alkalmazottjukat csábította el. A cég most „újrakalibrálja” a fizetéseket, és kreatív módszereket keres a tehetségek megtartására.
Aha, szóval a politikó cikkeiért fizet a csetdzsípítí, mert kell az adat. Én meg majd azért fizetek, hogy lássam, mit hoz ki a politikó-féle adatokból az AI. Vajon miért nem félek attól, hogy a médiavörxnek is ajánlatot tesznek ? Vagy hogy ebből az egészből bármi szép jó és igaz sül ki?